søndag 1. mai 2011

Peja forteller om påsken!

Mor,far og jeg reiste til hytta fredagen før påske. Far hadde med seg henger'n til bilen. Tro hva han hadde med seg?
Da vi kom fram var far snar å ta ut "den rare, fæle, bråkete saken" som var med på hyttetur....
En snø-skuter med slede!!! Jeg knurret og raste mot "styggingen" men ingenting hjalp, den sto og glante stygt på meg..
Dagen etter pakket mor og far tur-utstyr. Så glad jeg ble, det var pølser og mye annet godt... nam nam
Vi kjørte til Rognli, der tok far den dumme skuteren ut av hengeren. Meg og mor plaserte han i sleden.. HALLO det var lite gøy. Det humpet og dumpet, så jeg hoppet av da vi hadde en liten pause.. Mor ropte at jeg måtte komme men det ville jeg ikke. Da hørte jeg mor si til far: "Da får ho lære på den harde måten. KJØR" De kjørte fra meg!! Prinsessa si.. Jeg måtte løpe etter et lite stykke, jeg var rask å hoppe i sleden til mor.. Ja jeg lærte. Etterhvert var det faktisk ganske trivelig bak i sleden.
Vi var som regel sammen med andre når vi var på tur. De hadde også med seg hunder, det var morsomt å leke sammen med dem.
Jeg og Kasper
En dag på fjellet møtte vi over 100 hunder, de måtte dra sleder med folk og utstyr.... Ha ha.. Da følte jeg meg som ei skikkelig prinsesse der jeg satt bak i sleden på reinskinn :o)
"kusine" Kira på besøk på hytta. Like gla i mat som meg :o)
Go klem fra Peja


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar